Wednesday, April 8, 2015

Brownies s jahodami a šlehačkou

Na oslavě jsem se inspirovala receptem z mých oblíbených webových stránek justtaste.com. A opět jde o vrstvení do sklenic. Dezert se v mém případě skládal z čokoládových brownies, jahod, kompotovaných jahod a šlehačky. 



Nejprve je třeba si připravit brownies. Budete na ně potřebovat: 

200g hořké čokolády (použila jsem 70%)
3/4 hrnku másla
1/4 hrnku vody
1 hrnek cukru
3/4 hrnku třtinového cukru
2 velká vejce
1 čajová lžička vanilkového extraktu
1 a 1/3 hrnku polohrubé mouky
1/8 čajové lžičky soli

Postup:

Troubu zahřejeme na 175°C. Vymažeme si máslem formu, já jsem použila zapékací na těstoviny o rozměru cca 15x20cm. Ale klidně můžete použít dortovou o menším průměru. Brownies stejně budete krájet na menší kousky. 

Ve středním hrnci na mírném plameni zahřejte čokoládu, máslo a vodu. Za stálého míchání zahřívejte dokud se čokoláda a máslo nerozpustí. Směs přelijte do mísy mixéru s nástavcem na krémy a přidejte oba dva cukry, míchejte do propojení směsi. Poté přidejte vejce a vanilkový extrakt. Míchejte další 2 minuty. 

Následně přidejte mouku a sůl a pořádně promíchejte. Směs přesuňte do vymazané formy a pečte 25-30 minut. Upečení ověřte špejlí (pokud po zapíchnutí na špejli nic nezůstane máte hotovo). Po vychlazení vyklopete z formy (já ani nevyklápěla) a nakrájejte na menší kousky. (Vyzbylo mi celkem dost brownies a pokud vám nevadí, že se to trochu rozpadá, tak mě osobně nejvíce chutnaly v kombinaci se sklenicí studeného mléka. )



Servírování: 
Do přichystaných sklenic dejte jako spodní vrstvu pár kousků brownies, na to nakrájejte jahody (já jsem přidala ještě jednu kompotovanou jahodu, aby směs nebyla moc suchá a také pár plátků mandlí), na to vyšlehanou 33% šlehačku. Vrstev můžete udělat kolik chcete a kolik se vám vejde do sklenice. Zakončete pěknou vrstvou šlehačky. Nechte pěkně vychladit a spotřebujte co nejdříve :). P.S. Protože mi zbylo i trochu pařížské šlehačky, tak jsem využila i tu :). 


Zdroj: http://www.justataste.com/2014/04/individual-fruit-chocolate-brownie-trifles-recipe/



No comments:

Post a Comment