Monday, January 26, 2015

Kašel a jak jej léčíme...


Elinka trpí v zimě na kašel, stejně jako já, když jsem byla malá. Nepatřím mezi maminky, které nechají své dítko kašlat a kašlat...
Jakmile tedy začnou první příznaky (většinou začíná menší rýmou), tak zahajuju léčbu.

Jsem příznivcem fytoterapie (a babských rad), pokud to samozřejmě zdravotní stav dovoluje. Nic nepřeháním...




Mezi mé oblíbené léčivé prostředky patří: 

Vincentka - podávám několikrát denně. Když byla Elí malá, tak jsem ji dávala aspoň po lžičkách. 

Prospan sirup - toho za zimu spotřebujeme opravdu hodně. Nemá žádné vedlejší účinky a dá se užívat s jinými léky. Navíc má dobrou chuť a není slazený cukrem. A co opravdu oceňuji je fakt, že jej může užívat opravdu celá rodina (tudíž i manžel, který na kašel trpívá).

Jitrocelový sirup - letos jsem jej také pořídila. Na fotce je sirup od 3 let, ale vzhledem k tomu, že Elí má za chvíli tři roky, tak jí ho dávám (ten dětský zrovna neměli). Jako dítě jsem jej také užívala...

Bylinkové čaje od pana Jukla - kupuji je v kavárně v Litomyšli, ale jsou k sehnání všude možně. Jsou rozhodně daleko lepší než ty kupované v lékárně. Obsahují krásné květy a jsou prostě poctivé.




Vepřové sádlo - na zábal v noci. Většinou kašel u Elí dosáhne stádia, kdy by se v noci nevyspala. Takže na pár nocí nasazuji "kůru" ve formě zábalu. Mám hadřík (z ustřižené plínky), který obepne celý hrudníček. Ten namočím v horkém sádle (téměř se nedá chytit jak pálí) a chvíli vyčkám, tak aby nespálil hrudníček, ale zároveň byl dost teplý. Přes to dám igelit (rozstřihuji tenkou igelitku), tak aby zakryl celý hadřík. A nakonec dám vlněnou šálu, opět překrývající dvě spodní vrstvy. Je potřeba pořádně utáhnout, tak aby zábal neslezl. Nechám celou noc, ráno sundám. A klidná noc je zaručena. 

Multi - Sanostol - k vitamínům z ovoce přidávám tento sirup. Je od jednoho roku věku a občas si také sama dám :).

Med - občas jím sladím čaj :). Ale není to pravidlem.


Určitě existuje spousta další babských rad a receptů. Vím o cibuli s medem. Moje babička dělala sirup z divizny (květy zasypala cukrem a nechala luhovat) - na ten se chystám v létě, jen musím nastudovat, kdy se květy sbírají.

Pokud se kašel neleší a zdá se mi pořád hodně dráždivý, tak zhruba po 14 dnech raději navštívíme pediatričku (rozhodně doporučuji k ní zajít pokud je teplota), aby Elí poslechla. Ale většinou se kašel do těch dvou týdnů zlepší či úplně ustoupí. Naštěstí nikdy "na plicích" nic neměla. Ale jistota je jistota...Každopádně omezuji pobyt venku na ledovém vzduchu a také dětský kolektiv. 

Tak snad se vám a vašim dětem kašel vyhne obloukem :). Ať už je jaro!

Jaké jsou vaše osvědčené tipy? 

No comments:

Post a Comment